ليه أمشي حافي ، و نا منبت مراكيبكم
|
ليه فرشي عريان ، و نا منجد مراتبكم
|
ليه بيتي ، خربان و نا نجار دواليبكم
|
هي كده قسمتي ؟
|
الله يحاسبكم
|
ساكنين علالي العتب ، و نا اللي بانيها
|
فارشين مفارش قصب ، ناسج حواشيها
|
قانيين سواقي دهب ، و نا اللي ادور فيها
|
يا رب ما هوش حسد
|
لكن بعاتبكم
|
من الصباح للمسا ، و المطرقة ف إيدي
|
صابر على دى الأسا ، حتى نهار عيدي
|
ابن السبيل انكسى ، و اسحب هرابيدي
|
تتعروا من مشيتي
|
و اخجل أخاطبكم
|
ليه تهدموني و نا اللي عزكم باني
|
أنا اللي فوق جسمكم قطني و كتاني
|
عيلتي في يوم دفنتي ما لقيتش أكفاني
|
حتى الأسيه ، و نا راحل و سايبكم
بيرم التونسى
|
0 التعليقات:
إرسال تعليق